Poszukujemy coraz to nowych sposobów przekazywania wiedzy. Dzięki współpracy z Uniwersytetem Gdańskim mamy możliwość realizowania nowych metod nauczania w dziedzinie chemii, takich jak: metody projektów czy metoda modułowa. Szczególnym naszym osiągnięciem na tym polu są coroczne ( już od 1998 r.)prezentacje na Zjazdach Polskiego Towarzystwa Chemicznego.
Chemia a sztuka – przykład międzyprzedmiotowego nauczania w szkole.
Młodzież sama przygotowała farby, a potem namalowała obrazy. Projekt Chemia a higiena. Młodzież zrealizowała tematy: mydła, proszki do prania, szampony i detergenty. Przeprowadzono doświadczenia, wywiad z lekarzem dermatologiem oraz sondę uliczną na temat używania środków czystości.
Metoda modułowa – uczniowie zbadali skład chemiczny coca – coli i wody mineralnej. Porównywali wyniki z etykietami na butelkach. Mieli okazję przekonać się , że nie zawsze smak jest wyznacznikiem tego, co jest naprawdę dobre i zdrowe.